Καταπέλτης εναντίον του ΕΝΦΙΑ ήταν ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών Β. Αλεξανδρής. Μιλώντας στον ΑΝΤ1, υποστήριξε ότι ο οποιοσδήποτε φόρος, η οποιαδήποτε προσπάθεια υπερφορολόγησης της ακίνητης περιουσίας ανεξαρτήτως των ακραίων συνεπειών της, πρέπει να κρίνεται με βάση: α) τη φοροδοτική ικανότητα του πολίτη και β) αν παράγεται εισόδημα από αυτό.
«Εάν ο πολίτης έχει μια ακίνητη περιουσία που δεν του αποδίδει ούτε ένα ευρώ, δεν εισπράττει από αυτή την περιουσία και δεν έχει άλλο εισόδημα ή έχει πενιχρό μπορεί να φορολογηθεί και αυτό να κρίνεται ως λογικό και συνταγματικό;»
Ο πρόεδρος του δικηγορικού Συλλόγου Αθήνας μετέφερε την απόφαση των 62 δικηγορικών συλλόγων της χώρας να προσφύγουν για την αντισυνταγματικότητα του νόμου που όπως είπε απειλεί με δήμευση τις περιουσίες των πολιτών.
Δεν είναι θέμα «επιφυλάξεων» είπε απευθυνόμενος στον υπουργό Εσωτερικών Α. Ντινόπουλο όταν ο ΕΝΦΙΑ πλήττει την περιούσια των μη δυναμένων να ανταποκριθούν στις φορολογικές τους υποχρεώσεις και τους στέλνει στο ποινικό δικαστήριο με κυρωτικές συνέπειες και αφού έχουν υποστεί τον κατεξευτελισμό.
Με δεδομένο όπως συμπλήρωσε ο Δ. Βίτσας ότι 1.000.000 πολίτες δεν είχαν τη οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν το χαράτσι.
Τέλος, κ. Αλεξανδρής επεσήμανε ότι «Δεν νοείται φορολόγηση ακινήτου περιουσίας χωρίς να κρίνεται η φοροδοτική και εισοδηματική ικανότητα του πολίτη» και παρέπεμψε στην ανακοίνωση των φορολογικών συλλόγων.
Ο υπ. Εσωτερικών Α. Ντινόπουλος κατηγόρησε τον πρόεδρο του δικηγορικού συλλόγου Αθήνας για "πολιτικό" σχολιασμό ενώ έθεσε θέμα αναρμοδιότητας των δικηγόρων της χώρας να τοποθετηθούν περί της αντισυνταγματικότητας του ΕΝΦΙΑ ή μη. Λίγο αργότερα, ο υπ. Παιδείας, Αν. Λομβέρδος υποστήριξε ότι δεν βλέπει κανένα θέμα αντισυνταγματικότητας στο νόμο.